Eleştiri
Olmayan, negatif bir direniş kurgulamak, kamusal alanda konuşamayan ya da konuştuğunda şiddete maruz bırakılan öznenin elindeki bir sığınak, başına geleceklerden güç devşirmenin bir yolu.
Hi, what are you looking for?
Cevdet Erek’in 57. Venedik Bienali’nde Türkiye Pavyonu’nu tribün benzeri bir yapıya dönüştürerek sesi merkeze koyduğu mekâna özgü işi ÇIN'dan bize kalanlar üzerine.
Türkiye çağdaş sanat tarihinden eserlere yakından baktığımız çalışmamız kapsamında Nermin Saybaşılı'dan Gülsün Karamustafa'nın çalışmalarında çocukluğa dair kapsamlı yazısının ilk bölümü.
Nermin Saybaşılı’dan Gülsün Karamustafa’nın çalışmalarında çocukluğa dair yazısının devamı "Çocuk/luk: Yapboz Dünya Atlası", "Çocuk Hatırlar. Çocukluk Hatırlanır.", "Çocuk/luk: Kayıp Kıta" başlıklarıyla yayında.
Oda Projesi’nin Şahkulu Sokak’taki İtalyan avlusunda yüzü komşularına dönük mekânıyla şekillenen sanat yapma biçiminden kitap mekânına…
Olmayan, negatif bir direniş kurgulamak, kamusal alanda konuşamayan ya da konuştuğunda şiddete maruz bırakılan öznenin elindeki bir sığınak, başına geleceklerden güç devşirmenin bir yolu.
“Türkiye Sanat Tarihine Çoğul Bir Bakış” çalışması esnasında jüriyi öldürdük çünkü hâkim anlatıların hatırlanır kıldığı yapıyı tekrar ederek daha da önemli hale getirmek istemedik.
70'lerden bugüne Türkiye çağdaş sanatına dair metinler üretmek için yola çıktığımız; bu alanda emek veren küratör, yazar, akademisyen ve sanat profesyonellerinin katkıda bulunduğu çalışmamızla...
Açık Sütun, İstiklal Caddesi’nde düzenlenen yürüyüş ve eylemlerde her zaman son durak olurken üstüne asılan bayrak, pankart ve çeşitli nesnelerle bir dilek ağacına dönüşüyor.