Gündem
Sanat dünyasının NFT’lere olan iyi veya kötü tepkilerini anlamak için işin ekonomik arka planına daha detaylı bir bakış.
Ne arıyorsun?
Bor Sanat’ın “Bir Eleştiri Mecrası Olarak Sanat Platformları ve Yayınları” başlıklı açık oturumu 27 Ekim’de Minoa Pera’da gerçekleşiyor.
Kültür sanat alanında yazmak neden vazgeçilmez ve önemli, buna karşın nasıl zorlu koşulları var? Çeşitli mecralarda bu alanda kalem oynatan isimlere söz verdik. Telif...
Kreşendo’nun düzenlediği, Argonotlar olarak medya partnerlerinden olduğumuz İstanbul’un müzik buluşması “Bu Festival Bizim” üçüncü yılında 1-8 Kasım tarihleri arasında gerçekleşecek.
Komet’i ölümünün ikinci yılında “Küçük Resimler” sergisine dair Fatih Özgüven’in metniyle anıyoruz.
Sanat dünyasının NFT’lere olan iyi veya kötü tepkilerini anlamak için işin ekonomik arka planına daha detaylı bir bakış.
Boun Sanat Direnişi sergisi ve sonrasındaki yargılanmalar Türkiye’de sanatsal ifade özgürlüğü kavramının kapsam alanının ne olduğu ve bu sınırın nasıl ihlal edildiği sorularını bir...
Ulusal Galeri'nin 197 yıllık tarihinde solo sergisi yapılan ilk kadın sanatçı olan Artemisia Gentileschi'nin sanatı cinsiyetinden bağımsız olarak döneminin geleneksel formlarını altüst ediyordu.
Mark Rothko'nun devasa 14 resmine ev sahipliği yapan Rothko Şapeli elli yıldır insan haklarına, sanata ve maneviyata adanmış inançlar ötesi kutsal bir alan olarak...
Şubat ayı boyunca dünyanın dört bir yanından sanatçılar, aktivistler ve kolektifler Tate koleksiyonunda yer alan eserlerin queer okumalarını yapacak.
Dünyadan yeni yılın dikkat çekici sergileri arasında Vermeer ve Botticelli, Jasper Johns ve Yayoi Kusama retrospektifleri ile İran, kölelik ve queer sanata odaklanan sergiler...
Geleneksel Japon sanatı ukiyo-e eserleri farklı ve güncellenmiş bir formatla yeniden canlanıyor.
Sinan Zeyyat Hatipoğlu, İBB'nin Bellini tablosunu satın almasının politik ve sanat tarihsel anlamını uzmanlara sordu.
Nergis Abıyeva, Fahrelnnisa Zeid'in şehir efsanesine dönüşen Donald Trump portresi hakkında yazdı.
Koronavirüsü salgını döneminde kültür endüstrisinin yaşadığı değişimi dijital sanat küratörü Esra Özkan değerlendirdi