Söyleşi
SALT Araştırma ve Programlar ekibinden Meriç Öner ve Onur Yıldız'la “İKLİMCİL: Mevsimler Sürüklenirken” sergisi üzerine konuştuk. "Bu son şansımız mı?" gösterim programını ise Fatma...
Ne arıyorsun?
SALT Araştırma ve Programlar ekibinden Meriç Öner ve Onur Yıldız'la “İKLİMCİL: Mevsimler Sürüklenirken” sergisi üzerine konuştuk. "Bu son şansımız mı?" gösterim programını ise Fatma...
İki mekâna yayılmış “Olağan Zamanın Dışında” hakikat ve sanatın birer düşman olarak karşı karşıya gelmelerinin sergisi.
Dilşad Aladağ ve Eda Aslan'la 2017 yılında Alfred Heilbronn Botanik Bahçesi’nde buluşmalarıyla başlayan “Unutma Bahçesi” serüvenini anlatıyor.
Güncel veriler eşliğinde Mart 2020’den Ocak 2021’ye kadar sanat kurumları yaşadıkları zorlukları ve dönüşümleri anlatıyor.
Bir yılı aşkın süredir mikro ya da makro ölçekli mesafelerden konuşurken Etel’in “İmkânsız Eve Dönüşü” bana tam tersi bir etkiyle mesafeler yerine yakınlıkları düşündürdü.
Olimpos Sergileri’nin ikincisi “peyzaj” temasıyla bugünün manzarasına çaresizlik kadar umutla, başka türlü hayat formları önerisiyle bakan yapıtlar bütününden oluşuyor.
Marina Papazyan’la poşe’deki sergisi Hemoglobinler & Karıncalar’daki metin-imge ilişkisini, sergideki anlatının parçası olan vampirliğin edebi, politik ve erotik çağrışımlarını, ve işlerinin materyal, mekânsal ve...
Hem yazı dizisi hem sergi olarak Ak-sayanlar tek başına özgüne ulaşan yaratıcı enerjinin, ikili deneyim alanında nasıl dönüştüğünü görmek açısından önemliydi.
Neoliberalizmin açmazlarının, kolonyalizmin kılık değiştirmiş halinin ve heteronormatif baskının izlerini kitsch üzerinden takip etmek isteyen güncel çabayı baş etmesi zor bazı sorunlar da bekliyor.
Ulusal Galeri'nin 197 yıllık tarihinde solo sergisi yapılan ilk kadın sanatçı olan Artemisia Gentileschi'nin sanatı cinsiyetinden bağımsız olarak döneminin geleneksel formlarını altüst ediyordu.