Connect with us

Ne arıyorsun?

Argonotlar

Gündem

50 yıldan 10 fotoğrafla İKSV albümleri

İKSV 50. yaşı vesilesiyle, kurumsal arşivinden fotoğraflar, belgeler ve hatıraları sosyal medya aracılığıyla izleyicilerle paylaşıyor. Albümlerden 10 fotoğraflık bir seçki Argonotlar’da.

1999, 18. Uluslararası İstanbul Film Festivali sırasında İstiklal Caddesi.

Kâr amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşu olarak İstanbul’da uluslararası sanat festivalleri düzenlemek amacıyla Dr. Nejat F. Eczacıbaşı önderliğinde kurulan İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) bu yıl 50. yılını kutluyor. Yolculuğuna tek bir İstanbul Festivali’yle başlayan vakıf, aradan geçen 50 yılda güncel ve klasik müzik, sinema, sahne sanatları, güncel sanat ve tasarım alanlarında binlerce etkinlik düzenledi, milyonlarca sanatsevere ulaştı.

İKSV 50. yaşı vesilesiyle, kurumsal arşivinden fotoğraflar, belgeler ve hatıraları sosyal medya aracılığıyla izleyicilerle paylaşıyor. Instagram üzerinden yayına giren @iksv_albumleri hesabıyla, 1972 yılından bu yana özenle korunan albümler raflardan indirilerek, bu deneyimin parçası olan herkes, sayfaları birlikte karıştırmaya davet ediliyor. Bu albümün sayfalarında mekânlar, insanlar ve yapıtlar kadar kulisteki heyecanlar, coşkulu alkışlar ve renkli ışıklar da var. Mümkün Ajans’ın İKSV için tasarlayıp yürüttüğü bu projeye, kullanıcılar da kendi İKSV hatıralarını paylaşarak dâhil olabiliyor.

Argonotlar olarak İKSV işbirliğiyle bu albümlerden 10 fotoğrafı bir araya getirdik. Daha fazlası için projeye özel hayata geçirilen Instagram sayfasını takip edebilirsiniz.

1. 1973, Yehudi Menuhin, Aya İrini

İlk İstanbul Festivali’nin konuğu olan ünlü keman virtüözü Yehudi Menuhin, tek bir konser için gelmeyi planladığı İstanbul’da üç konser verdi. Fotoğrafta Menuhin, Aya İrini’nin girişinde, festival rehberleri ve izleyiciler arasından geçerken görülüyor.

2. 1985, New York Filarmoni Orkestrası, Spor ve Sergi Sarayı

Bugünkü Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nin yerinde daha evvel basketbol müsabakalarının yapıldığı Spor ve Sergi Sarayı yer alıyordu. Bu yapı da İKSV ekibinin müdahaleleriyle konser mekânına dönüştürülerek caz ve klasik müzik etkinliklerinde sıkça kullanılıyordu. New York Filarmoni Orkestrası konseri öncesinde balkonların arkasına kadifeler kaplanmış, doğru akustiği almak amacıyla özel bir asma tavan eklenmişti.

3. 1998, Potemkin Zırhlısı özel gösterimi

17. Uluslararası İstanbul Film Festivali kapsamında, İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası eşliğinde Sergei Eisenstein’ın Potemkin Zırhlısı adlı filmi, bu kez Spor ve Sergi Sarayı’nın yerine inşa edilen Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gösterildi.

4. 1999, 18. Uluslararası İstanbul Film Festivali sırasında İstiklal Caddesi

İKSV’nin 1983 yılında “Sinema Günleri”yle başlattığı Film Festivali ve 2002 yılında başlayan Filmekimi, İstanbul’un farklı sinemalarında ve başka şehirlerde gösterimlerle genişlemiş olsa da, İstiklal Caddesi’yle iç içe geçmiş etkinlikler olageldi.

5. 1999, Ugo Rondinone, “Where Do We Go From Here?”, Taksim Meydanı

Küratörlüğünü Paolo Colombo’nun üstlendiği 6. Uluslararası İstanbul Bienali’nin başlığı “Tutku ve Dalga”, ana mekânları Aya İrini ve Yerebatan Sarnıcı’ydı. Kamusal alanda sergilenen yapıtlar arasında Ugo Rondinone’nin “Where Do We Go From Here?” başlıklı yerleştirmesi de vardı.

6. 2002, Nâzım’a Armağan, Rumeli Hisarı

İstanbul Tiyatro Festivali’nin ilk yapımı, Genco Erkal’ın tasarladığı ve yönettiği “Nâzım’a Armağan” oyunuydu. Nâzım Hikmet’in doğumunun 100. yılı sebebiyle hayata geçen yapım, 13. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali’nin Açılış Gösterisi olarak Rumeli Hisarı’nda gerçekleşmişti. Koreografisini Zeynep Tanbay, müzik direktörlüğünü Selim Atakan, sahne tasarımını Metin Deniz, kostüm tasarımını Artizan-Bilge Mestçi, ışık tasarımını ise Kemal Yiğitcan’ın üstlendiği oyunda Yıldız Kenter, Ayla Algan, Zeliha Berksoy, Jülide Kural, Zuhal Olcay, Tilbe Saran, Sema Moritz, Zeynep Tanbay ve Işık Yenersu yer aldı. Oyunun tam kaydı İKSV’nin Youtube kanalından izlenebilir.

7. 2007, Hüseyin Bahri Alptekin, “Don’t Complain”

İKSV, 2007 yılından itibaren Venedik Bienali’ndeki Türkiye Pavyonu’nun organizasyonunu üstlenmeye başladı. O seneki edisyonda Hüseyin Bahri Alptekin’in “Don’t Complain” başlıklı yerleştirmesi, Vasıf Kortun’un küratörlüğünde sergilendi.

8. 2011, Nekropsi, Salon İKSV

İKSV’nin 2010 yılında taşındığı Şişhane’deki Nejat Eczacıbaşı Binası’nda farklı disiplinlerdeki etkinliklere ev sahipliği yapmak üzere bir mekân oluşturulmuştu: Salon İKSV. Yaratıcı ve yenilikçi çizgisi mekân özelliklerine de yansıyan Salon İKSV, o gün bugündür farklı disiplinlerden etkinliklere sahne oluyor. Türkiye deneysel müzik alanının kült grubu Nekropsi de 2011’de Salon İKSV’de dinleyicilerle buluşmuştu.

9. 2012, Caz Vapuru

2002 yılından itibaren Caz Festivali kapsamında farklı grupların gün boyu çaldığı bir “caz vapuru” etkinliği yapılmaya başlandı.

10. 2012, La Fura Dels Baus, İstanbul İstanbul, Camialtı Tersanesi

1989’dan itibaren İstanbul Festivali’nden ayrılarak müstakil bir etkinliğe dönüşen Tiyatro Festivali, Türkiye’den ve dünyadan toplulukların oyunlarını bir araya getirmenin yanı sıra pek çok ortak yapım ve özel proje gerçekleştirdi. Daha önce 1999’da festivale F@ust Sürüm 3.0’la konuk olan Katalan tiyatro topluluğu La Fura Dels Baus, 2012’de İKSV’nin 40. yılı vesilesiyle özel bir gösteri tasarladı ve sahneledi.

Abonelik alındı!

Bülten aboneliğinizi onaylamak için lütfen e-postanızı kontrol edin.

İlginizi Çekebilir

Söyleşi

Video sanatçısı ve Şokopop’un yaratıcısı Ekim Acun'un ilk kişisel sergisi 70'lerin erotik filmlerine odaklanıyor. Pâme’den Taylan Aygun ve Ekim Acun’la “Erotik Şok”u ve konuştuk.

Duyurular

Yazarlarımızın telif ücretlerini karşılamak için başlattığımız Argonotlar Telif Kumbarası kampanyamızı okurlarımıza sunarız.

Queer Sanat

Taner Ceylan 15 yıllık bir aradan sonra Mehmet Emin Ağa Yalısı’nda “kurduğu” sergisiyle keşfe çıktığı İstanbul’u onurlandırırken sanatçının yolculuğuna kentin tarihi mekânları tanıklık ediyor.

Gündem

ICOM (Uluslararası Müzeler Konseyi) geçtiğimiz günlerde Prag'da gerçekleşen konferansta oybirliğiyle müzenin tanımını değiştirme kararı aldı.