Eleştiri
Oktay Orhun, Mat Collishaw'un "Aritmi" sergisini iklim krizi üzerinden ele aldı.
Ne arıyorsun?
Yazar Şebnem İşigüzel, Alp İşmen’in Gülden Bostancı Gallery’de gerçekleşen “Aşk İle” sergisini değerlendirdi.
Işık Güner’in Çamlıhemşin’in bitki örtüsünden esinlenen “Habitat” sergisi üzerine
2022 yılında Salt’ta izleyiciyle buluşan aynı adlı serginin ardından bu yıl yine Salt tarafından yayımlanan İpek Duben: Ten, Beden, Ben kitabı, âdeta yaşayan bir...
Oktay Orhun, Mat Collishaw'un "Aritmi" sergisini iklim krizi üzerinden ele aldı.
Aslı Özdoyuran’ın 1974-79 yılları arasında millî yüzücü olan annesinin pratiğinden yola çıkan "Kulaç" sergisi üzerine Ulya Soley'in kişisel tarihinden toplumsal kodlara uzanan değerlendirmesi.
Millî Reasürans Sanat Galerisi’nde “bir şans daha var mı?” sorusuyla yıkım tarihinden kesitleri, yıkımın yol açtıklarını odağına alan sergi, aynı zamanda galeri mekânının belleğine...
Güneş Terkol'un farklı ülkelerde yürüttüğü pankart atölyelerinde üretilen işlerinden meydana gelen "Kabin Fantastik" sergisini ele aldık.
Canan Tolon’un Dirimart'ta gerçekleşen "Havadan Sudan" sergisini ve sanat pratiğini ele aldık.
"Hasankeyf tıpkı çocukluğumuz gibi dün ve binlerce yıl arasında bir yerde görüntüler halinde, belli/belirsiz duruyor ve daha çok bir bakışın konusu olma özelliğini taşıyor."
Çeşitli manzara parçalarını katederken bu parçaları teşkil eden tekillikleri ve aralarındaki özgül bağlantı parçalarını idrak ediyorsak nedir manzaranın bütünlüğü?
Günümüzde belirsiz iş tanımı ve çalışma saatleri stajyerliğin doğal uzantısı olarak kabul ediliyor. Peki bu durum taraflar açısından nasıl teamül haline geldi?
Merkezin uzağında güncel sanat dünyasına yeni bir kapı aralayan I. Uluslararası Akdeniz Bienali, 6 Şubat depremlerinden sonra ayağa kalkmanın ‘yapabiliriz’ vurgusuyla bir ön izlemesi.
Bu yazı, 5533’te gerçekleşen “yana doğru atılan bir adımın / arsızca // çoğaltımı” sergisinde iki gün boyunca kalan yazarının “İşgalci Yazar” süreciyle ortaya çıktı.