17. İstanbul Bienali
17. İstanbul Bienali kapsamında katılımcılarla gerçekleştirdiğimiz söyleşi serimiz devam ediyor. Yenikapı, Langa bölgesindeki biyoçeşitliliği merkezine alan çalışmasıyla Orkan Telhan'ı dinliyoruz.
Ne arıyorsun?
17. İstanbul Bienali kapsamında katılımcılarla gerçekleştirdiğimiz söyleşi serimiz devam ediyor. Yenikapı, Langa bölgesindeki biyoçeşitliliği merkezine alan çalışmasıyla Orkan Telhan'ı dinliyoruz.
Kairos Galeri'nin ikinci sergisi Murat Balcı, efsanelerden, sömürgeciliğe, kurumsal aşklara ve değerli madenlere kadar uygarlığı geliştirdiği düşünülen gelişmelere yönelik kısmi sabotajlar gerçekleştiriyordu.
Drag özü itibariyle bedenlerimize dayatılan cinsiyetlere, şekil mecburiyetlerine, kalıplara bir eleştiri getiriyor. Aynı zamanda kökeni sokağa dayanan, sokaktaki pratiklere karşılık gelen bir anlatım biçimi.
Geçici olarak Bilsar Arka Bina’ya yerleşen BüroSarıgedik|Display, açılışını Gülsün Karamustafa, Vahap Avşar, Meriç Algün ve Erdem Taşdelen’in birbirinden bağımsız dört sergisiyle yaptı.
Bienal katılımcılarını yakından tanıdığımız serimizde Merve Elveren ve Çağla Özbek'le çıkış noktasını Kadın Eserleri Kütüphanesi'nin arşivlerinden alan Hem Zemin / Hem Zaman projesini konuştuk.
Berlinli belgesel tiyatro kolektifi Rimini Protokoll'ün "Remote İstanbul" projesi, Beykoz Kundura yapımcılığında üçüncü kez İstanbul sokaklarında! Beykoz Kundura işbirliğiyle hazırladığımız metin performans öncesi bir...
Anadolu Kültür’ün 20. yaşını kültürel/toplumsal hayatımızda kapladığı yere, kurumdaki kişisel yolculuklarına dair sanatçı, akademisyen ve kültür sanat üreticilerinin görüşlerine yer vererek kutluyoruz.
Küratörleri tarafından "büyük bir kamusal program" olarak tanımlanan 17. İstanbul Bienali'nin nelere imkân sağladığı veya kısıtlılıkları ile öne çıkan yanları üzerine bir soruşturma.
Gözde İlkin'in 12 Kasım'a kadar .artSümer'de görülebilecek kişisel sergisi Emanet Zemin'de sanatçının yapıtlarını içeren bir alanı değil de onları taşıyan bir bünyeyi ziyaret ediyor...
17. İstanbul Bienali kapsamında Barın Han’da sergilenen "Atatürk’ün Katafalkı: Bir Diğer Ütopik Mimari Örneği mi?" projesinin detaylarını Kyoto merkezli sanatçı Yuta Nakamura'dan dinledik.