Türkiye Çağdaş Sanat Tarihine Çoğul Bakış
Saz Heyeti; 1950’lerden 2020’lere kadar, 10’ar yıllık zaman dilimlerinin her birinden kendisine bakanları, kendi kentlilik tecrübelerinin ürettiği farklı gündemlerle yüzleştirme gücüne sahip.
Ne arıyorsun?
Saz Heyeti; 1950’lerden 2020’lere kadar, 10’ar yıllık zaman dilimlerinin her birinden kendisine bakanları, kendi kentlilik tecrübelerinin ürettiği farklı gündemlerle yüzleştirme gücüne sahip.
Türkiye Çağdaş Sanat Tarihine Çoğul Bir Bakış çalışmamız kapsamında Tosun Bayrak'ın 1970 New York'unda gerçekleşen Love America or Live performansı üzerine.
Gerçeklerin üstünün örtülemeyeceği düşüncesini üretiminde sıkça ele alan Serhat Kiraz’ın Günlerin Görüntüleri - Bugünün Görüntüsü adlı enstalasyonu gerçeklik peşinde topluma ayna tutuyordu.
70’lerden bugüne Türkiye çağdaş sanatına dair metinler üretmek için yola çıktığımız çalışmamızın tüm detaylarını bu yazıda bulabilirsiniz.
Leman Sevda Darıcıoğlu'nun Sanat Dünyamız dergisinde yayımlanan makalesi Argonotlar Kütüphanesinde.
Bu listedeki isimler küratörlüğün sadece retrospektiflerden ve tematik sergilerden ibaret olmadığını, kendi içinde bir sanat biçimi gibi ele alınabilecek bir yanının da olduğunu gösterdiler.
Kadınların yazılmayan tarihini önceleyen bir sanat tarihi yazımına ihtiyaç var. Ancak sanat tarihi salt sanat tarihçilerinin yazdığı bir metin değildir; aynı zamanda yapılanların kendisidir.
Olmayan, negatif bir direniş kurgulamak, kamusal alanda konuşamayan ya da konuştuğunda şiddete maruz bırakılan öznenin elindeki bir sığınak, başına geleceklerden güç devşirmenin bir yolu.
“Türkiye Sanat Tarihine Çoğul Bir Bakış” çalışması esnasında jüriyi öldürdük çünkü hâkim anlatıların hatırlanır kıldığı yapıyı tekrar ederek daha da önemli hale getirmek istemedik.
Adını ve ilhamını R.W. Fassbinder’in 1978 yapımı aynı adlı filminden alan 13 Aylı Bir Yılda sergisi filmle zaman, unutma ve gözlem ekseninde ilişki kuruyor.