Söyleşi
Ayşe H. Köksal: "Açılan yeni müzelerin koleksiyonu bile yokken Türkiye’nin modern sanat tarihine dair en iyi koleksiyona sahip müzesi yapayalnızdı."
Ne arıyorsun?
Ayşe H. Köksal: "Açılan yeni müzelerin koleksiyonu bile yokken Türkiye’nin modern sanat tarihine dair en iyi koleksiyona sahip müzesi yapayalnızdı."
İncecik uzayan, kısalan, tekrarlanan çizgiler, iğneler ve gergin ipler… Defne Tesal’in Pilevneli Galeri’de gerçekleşen ilk kişisel sergisi Tereddüt'e dair.
Geçen yılın aksine 2021 çok sayıda sergi ziyaret edebildiğimiz bir yıl oldu. Yazarlarımız bu yıldan en çok etkilendikleri, akıllarında kalan sergiyi yazdı.
ARTnews'in 2021 yılının sanat dünyasında yaşanan gelişmeleri bir araya getirdiği listesinde sanat kurumlarındaki değişimler ön plana çıkıyor.
Pandemi sonrası kimi köklü değişikliklere uğrayan sanat endüstrisine yeni teknolojiler, iş modelleri ve raporlar üzerinden detaylı bir bakış.
Bunca fuar, sergi ve panel arasında yarışma sergileri ayrı bir öneme sahip. Bu etkinlikler gençlerin özlemlerini ve gelecekten beklentilerini dile getirdikleri birer forumu andırıyor.
Sanatçı CV'lerindeki alışılagelmiş “... şehrinde yaşıyor ve çalışıyor” ifadesi bu yazıda epey anlam kazandı. Sanatçılara İzmir dışında yaşamayı ve çalışmayı tercih etmelerinin nedenlerini sorduk.
Işıl Kurmuş Aleksandrov’un hem biçimsel hem de bağlamsal olarak zıtlıklar üzerinden kurguladığı mekâna özgü yerleştirmesi Ankara’da, dahası bakanlıklar olarak adlandırılan bu bölgede olmasıyla serginin...
Misal Adnan Yıldız küratörlüğünde farklı kuşak sanatçılardan yapıtları zincirleme bir yaklaşımla bir araya getirerek yüzeyleri, formları ve bedenleri odağına alan bir sergi.
Furkan Öztekin’de malzemenin kendisi de (büyük olasılıkla) kendi kendisi üzerine, imkânları ve kurduğu ittifaklar üzerine düşünüyor, bunu da açık ediyor. Muhtemelen, ‘opak bir açıklık’la.