Türkiye Çağdaş Sanat Tarihine Çoğul Bakış
Türkiye’de 80’lerde kavram odaklı ifadeye yönelen sanatçılar, belgeyi malzeme olarak kullanırken tanıklık veya temsil yoluyla toplumsal meselelerin hafızasını da tutarlar.
Hi, what are you looking for?
Cevdet Erek’in 57. Venedik Bienali’nde Türkiye Pavyonu’nu tribün benzeri bir yapıya dönüştürerek sesi merkeze koyduğu mekâna özgü işi ÇIN'dan bize kalanlar üzerine.
Türkiye çağdaş sanat tarihinden eserlere yakından baktığımız çalışmamız kapsamında Nermin Saybaşılı'dan Gülsün Karamustafa'nın çalışmalarında çocukluğa dair kapsamlı yazısının ilk bölümü.
Nermin Saybaşılı’dan Gülsün Karamustafa’nın çalışmalarında çocukluğa dair yazısının devamı "Çocuk/luk: Yapboz Dünya Atlası", "Çocuk Hatırlar. Çocukluk Hatırlanır.", "Çocuk/luk: Kayıp Kıta" başlıklarıyla yayında.
Oda Projesi’nin Şahkulu Sokak’taki İtalyan avlusunda yüzü komşularına dönük mekânıyla şekillenen sanat yapma biçiminden kitap mekânına…
Türkiye’de 80’lerde kavram odaklı ifadeye yönelen sanatçılar, belgeyi malzeme olarak kullanırken tanıklık veya temsil yoluyla toplumsal meselelerin hafızasını da tutarlar.
Peruk Takan Kadınlar bize kadınlığın tekil bir hal olmadığını, kadınlık hallerinin çoğulluğunu hatırlatıyor. Normatif bir kadınlık algısı bağlamında olsa da o tekil “kadın”ı tekinsizleştiriyor.
Saz Heyeti; 1950’lerden 2020’lere kadar, 10’ar yıllık zaman dilimlerinin her birinden kendisine bakanları, kendi kentlilik tecrübelerinin ürettiği farklı gündemlerle yüzleştirme gücüne sahip.
Leman Sevda Darıcıoğlu, Yüküm Ruh Eşimdir’de kendi bedeninin limitlerini zorlayarak yas ve öfke süreçlerinin nasıl estetik ve politik ihtimaller yaratan bir pratiğe dönüşebileceğini gösteriyor.
Türkiye Çağdaş Sanat Tarihine Çoğul Bir Bakış çalışmamız kapsamında Tosun Bayrak'ın 1970 New York'unda gerçekleşen Love America or Live performansı üzerine.
70’lerden bugüne Türkiye çağdaş sanatına dair metinler üretmek için yola çıktığımız çalışmamızın tüm detaylarını bu yazıda bulabilirsiniz.