Söyleşi
Anneler Günü vesilesiyle Zeyno Pekünlü’ye deneyimlerini yazmak isteyip istemeyeceğini sorduk. Pekünlü, bunu bir de ebeveynlik deneyimi olan erkek bir sanatçıya sormak gerek dedi ve...
Ne arıyorsun?
Kreşendo’nun direktörü Beril Sarıaltun’la "Bu Festival Bizim"in üçüncü edisyonunu ve geleceğini konuştuk.
İki boyutlu bir kesit gibi gözüken videoları, tiyatro sahnesini andıran yerleştirmeleri, zengin sanat pratiği ve alegorik anlatımlarıyla İnci Eviner'in son solo sergisi "Bir Adanın...
Koleksiyoner ve girişimci iş insanı Emin Hitay ile koleksiyonerlik serüvenini, Hitay Vakfı’nın çalışmalarını ve bağımsız sanat yayıncılığına yönelik desteklerini konuştuk.
Bu yıl 6. Mardin Bienali’nde Bor Sanat desteğiyle “INVITED: Müşterek/Unified” sergisine ev sahipliği yapan EXIT Kolektif’ten Mehmet Çimen ve serginin küratörü Ebru Nalan Sülün...
Anneler Günü vesilesiyle Zeyno Pekünlü’ye deneyimlerini yazmak isteyip istemeyeceğini sorduk. Pekünlü, bunu bir de ebeveynlik deneyimi olan erkek bir sanatçıya sormak gerek dedi ve...
Şikago'da gerçekleşen "An Institute within an Institute" sergisi tanımlı tanımsız tüm standartların muğlaklığı üzerinden güçlü bir hikâye anlatıyor.
1977 1 Mayıs'ı için ürettiği afişler emekçi tarihinin en güçlü görselleri arasında yer alıyor. Gülsün Karamustafa'yla dönemin politik atmosferi ve harekete sanatsal katkıları üzerine...
Her yıl farklı bir görsel sanatçıyla çalışan İKSV, bu yılın İstanbul Film Festivali afişlerini Londra merkezli kolaj sanatçısı Selman Hoşgör’e emanet etti.
Refik Anadol ve sanatı tartışılmaya devam edilecek gibi görünüyor. Muhtemelen önümüzdeki sergilerinde de yine kuyruklar oluşacak. Peki, kimdir Refik Anadol, neden işleri bu kadar...
Ten iktidarlar için kabul edilecek bir yüzey değildir. Ondan sürekli denetlenmeli, kontrol edilmelidir. Çınar Eslek’le açımızı oldukça geniş tutarak tene baktık.
Ulya Soley tiyatro, video ve performans alanlarında çalışan sanatçı Onur Karaoğlu ile üretimi ve farklı mecraları kullanma biçimleri üzerine konuştu.
Pek çok ödüle layık görülen Dorian Sarı ile İstanbul'da ilk kez işlerini göreceğimiz Göze Parmak sergisini ve son beş yıllık üretimini konuştuk.
Yayınlanmasıyla beraber sanat tarihi anlatısını değiştiren Linda Nochlin'in "Neden hiç büyük kadın sanatçı yok?" makalesini bugünden değerlendiren bir soruşturmayla tekrar düşünüp tartışmaya açıyoruz.
Övül Ö. Durmuşoğlu’yla Gelecek Queer sergisini ve sonrasını, farklı kanallara açılan uluslararası küratörlük deneyimini ve toplumsal dinamiklerin sanatla ilişkisini konuştuk.