Söyleşi
gri alan’ın motivasyonu, Ayvalık'ın güzel ara sokaklarından birinde beklenmedik şekilde insanların, yalnızca sanat üreten ve tüketenlerin değil, herkesin karşısına çıkmak oldu.
Ne arıyorsun?
2018’den bu yana genç sanatçıların üretim süreçlerini desteklemek amacıyla ALİKEV tarafından oluşturulan Genç Sanatçı Fonu dönem sonu sergisini “Tanıklık” temasıyla hayata geçirdi.
Van, Hakkari ve Şırnak illerini kapsayan "Sanatçının Ötekisi: Doğu'da Sanatçı Olmak" araştırması yaratım-üretim süreçlerine dair estetik ve politik çıkarımlar elde ediyor.
Mersin ve Akdeniz coğrafyasının kendisinde bıraktığı izleri tuvale taşıyan Ahmet Yeşil, son sergisi "İz/ler"de izleyicisine yine renk ve ritim üzerinden bir dünya sundu.
6 Şubat depreminin 1. yılına yaklaşırken Antakya’da özellikle çocuklara ve gençlere yönelik çeşitli çalışmalar yürüten Necati Sönmez’le kentteki son durumu konuştuk.
gri alan’ın motivasyonu, Ayvalık'ın güzel ara sokaklarından birinde beklenmedik şekilde insanların, yalnızca sanat üreten ve tüketenlerin değil, herkesin karşısına çıkmak oldu.
Diyarbakır’da 3-31 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşen, küratörlüğünü Şefik Özcan’ın üstlendiği “Anestezik Farkındalık” projesi; hissedilen toplumsal “uyuşmanın” yarattığı farkındalık etkisi etrafında şekilleniyor.
Üç bağımsız sanatçının bir araya gelerek gerçekleştirdiği "Merhaba!" sergisi, Bodrumlu sanatçıların ilham kaynaklarına doğru bir merak gezisi de aynı zamanda.
1999 depremi sonrası kayalık yapısı dolayısıyla depreme dirençli yapılaşmada öncelikli alan olarak belirlenen Düzce’nin Konuralp kasabasının kentleşme sonrası değişen manzarası
Helikon ve torna sanatçı konaklama programlarının iç işleyiş süreçlerini ve konaklayanların deneyimleri üzerine yürütücüler ve sanatçılarla konuştuk.
Ayşe Gür ve Saliha Yavuz tarafından kurulan Hayy Açık Alan'ı, İzmir'in dinamiklerini, sürdürülebilirlik ve dayanışma pratiklerini konuştuk.
Odd Art Space kurucusu Kaan Sarı ile Tekirdağ'daki sanat dinamiklerini ve kurucusu olduğu Odd Art Space'i konuştuk.
Bir grup Antakyalı Rum Ortodoks’un kentin hafızasını tutmak için kurduğu Nehna platformundan Anna Maria Beylunioğlu ile Antakya'ya dair çalışmalarını ve kentin yeniden inşasını konuştuk.
Irmak Canevi’yle Ankara’da Ka Atölye’de gerçekleşen sergisi, 366 gün boyunca her gün topladığı nesnelerle izleyiciyi provası yapılmamış bir kaydın tanığı olmaya davet ediyordu.
Depremlerden etkilenen şehirlerde yer alan kültür ve sanat mekânları nasıl bir dönüşüm içinde? Hediye Eroğlu, Mersin’den bildiriyor.