Eleştiri
Prestijli sanat fuarları için enstalasyon sipariş eden markalar, eserleri finansal araçlara dönüştürme çabası... Sanatla sermaye arasındaki çizgi artık hiç olmadığı kadar bulanık.
Hi, what are you looking for?
2022 yılında Salt’ta izleyiciyle buluşan aynı adlı serginin ardından bu yıl yine Salt tarafından yayımlanan İpek Duben: Ten, Beden, Ben kitabı, âdeta yaşayan bir...
Uras Kızıl, 9. Çanakkale Bienali'ni zaman kavramı üzerinden değerlendiriyor.
Galerist’te yer alan “Distilled From Scattered Blue” sergisi vesilesiyle mavinin yolculuğu, potansiyeli ve çağrışımları üzerine…
Prestijli sanat fuarları için enstalasyon sipariş eden markalar, eserleri finansal araçlara dönüştürme çabası... Sanatla sermaye arasındaki çizgi artık hiç olmadığı kadar bulanık.
Somut bir tarihsel gerçeklik ve önemli bir miras olarak Bizans'ın nasıl algılandığını, bu mirasın yıllar içinde ideolojik olarak nasıl ötelendiğini okuyabileceğiniz bir sergi.
Burak Kabadayı’nın Sabit Değişiklikler, Dinamik Aralıklar başlıklı kişisel sergisi sanatçının modifiye araba kültürü üzerinden daire, doğru ve eğri kavramları etrafında şekilleniyor.
İncecik uzayan, kısalan, tekrarlanan çizgiler, iğneler ve gergin ipler… Defne Tesal’in Pilevneli Galeri’de gerçekleşen ilk kişisel sergisi Tereddüt'e dair.
ARTnews'in 2021 yılının sanat dünyasında yaşanan gelişmeleri bir araya getirdiği listesinde sanat kurumlarındaki değişimler ön plana çıkıyor.
Bunca fuar, sergi ve panel arasında yarışma sergileri ayrı bir öneme sahip. Bu etkinlikler gençlerin özlemlerini ve gelecekten beklentilerini dile getirdikleri birer forumu andırıyor.
Sanatçı CV'lerindeki alışılagelmiş “... şehrinde yaşıyor ve çalışıyor” ifadesi bu yazıda epey anlam kazandı. Sanatçılara İzmir dışında yaşamayı ve çalışmayı tercih etmelerinin nedenlerini sorduk.
Işıl Kurmuş Aleksandrov’un hem biçimsel hem de bağlamsal olarak zıtlıklar üzerinden kurguladığı mekâna özgü yerleştirmesi Ankara’da, dahası bakanlıklar olarak adlandırılan bu bölgede olmasıyla serginin...
Misal Adnan Yıldız küratörlüğünde farklı kuşak sanatçılardan yapıtları zincirleme bir yaklaşımla bir araya getirerek yüzeyleri, formları ve bedenleri odağına alan bir sergi.
Furkan Öztekin’de malzemenin kendisi de (büyük olasılıkla) kendi kendisi üzerine, imkânları ve kurduğu ittifaklar üzerine düşünüyor, bunu da açık ediyor. Muhtemelen, ‘opak bir açıklık’la.