Eleştiri
Fulya Baran, Olağanüstü Hallerde Kent, Kültür Mirası ve Katılım yazı dizisi kapsamında pandemi sürecinde yaşanan tartışmaları değerlendirdi.
Ne arıyorsun?
Arter'de Selen Ansen küratörlüğünde Ömer Koç Koleksiyonu’ndan seçilen eserlerle oluşturulan Farz Et Ki Sen Yoksun sergisine bir toplayıcının gözünden bakış.
Işıl Eğrikavuk’un Performistanbul’da 7-28 Mart arasında gerçekleşen “Ne İlyas Ne Cemşit” sergisi ve sergi kapsamındaki performansı haklı bir isyanı dile getirirken sloganın sunduğu tartışma...
Serdar Arat ve Vasıf Kortun bu yıl Türkiye'den güncel/modern sanat eserleri ve geleneksel Osmanlı/İslam sanatlarından eserleri bir araya getiren MET ve MoMA'daki sergiler üzerine...
Venedik Bienali’nin açık queer kimliğiyle bilinen ilk küratörü Adriano Pedrosa’nın “Yabancılar Her Yerde” temasıyla günümüzün sancılı yabancılık kavramlarını keşfetmeye davet ettiği 60. edisyonundan izlenimler.
Fulya Baran, Olağanüstü Hallerde Kent, Kültür Mirası ve Katılım yazı dizisi kapsamında pandemi sürecinde yaşanan tartışmaları değerlendirdi.
Nergis Abıyeva, Esra Carus’un Yarayışlı sergisi kapsamında yer alan Sofrada ne eksik? çalışmasını değerlendirdi.
”Olağanüstü Hallerde Kent, Kültür Mirası ve Katılım’’ başlıklı yazı dizisinin bu ilk bölümünde kent ve kültür mirası yönetimini salgın döneminde tartışmanın önemine değiniyoruz
2019 yılı itibariyle Malatya Kent Müzesi’nde Türkiye çağdaş seramik sanatının öncülerinden Füreya Koral’a adanan bir oda var. Kuş evlerinin yerleştirilmesini Rabia Çapa ve Güler...
Filistin diyasporasından görsel sanatçı Basma Alsharif'in Orada Her Kimse sergisi SALT Galata'da. Fulya Baran sergiyi kültür mirası ve göç olgusu üzerinden değerlendirdi.
Canan Tolon’un İstanbul Modern’deki sergisi Sen Söyle sanatçının bir müze mekanındaki ilk kişisel sergisi. 130 üzerinde yapıtın yer aldığı Sen Söyle sanatçının kırk yıllık...